Anvelope de Iarnă, avantaje și dezavantaje. Anvelopele de iarnă au mai multe avantaje față de…
AMP, pasul important făcut de Google pentru experiența utilizatorului
AMP este un format de publicare online dezvoltat de Google. Acronimul reprezintă Accelerated Mobile Pages și este orientat spre experiența utilizatorului.
Ai făcut click pe un articol și a trebuit să aștepți un timp îndelungat pentru ca acesta să se încarce? Sau poate ai deschis un pop-up urât de care nu poți scăpa, astfel încât să arunci telefonul prin cameră?
Astăzi, 40% dintre utilizatori vor părăsi pagina imediat dacă nu pot accesa conținutul pe care îl caută, în maxim 3 secunde. Utilizatorii au fost frustrați de încărcarea lentă a paginilor web.
Din fericire Google a venit cu soluția perfectă – Accelerated Mobile Pages.
Ce este exact AMP?
În octombrie 2015, Google a introdus o nouă inițiativă open source numită Accelerated Mobile Pages. Sau, mai bine zis AMP. Aceștia au dorit să creeze o experiență de utilizator mai bună, făcând un conținut bogat aproape imediat. Au susținut că “va îmbunătăți dramatic performanța web-ului mobil”.
Ei bine, așa s-a întâmplat! Acum, editori precum New York Times, The Huffington Post și mulți alții încep să folosească AMP pentru a-și afișa conținutul. Paginile acestora se încarcă instantaneu.
Articolele apar în SERP-uri și sunt afișate într-un carusel. Permite utilizatorului să acceseze informațiile pe care le caută aproape fără efort.
Conținutul poate fi redat în toate browserele web moderne precum Chrome, Firefox , Edge, Safari și chiar Opera. O altă caracteristică minunată este “ștampila de timp” aflată chiar în dreapta (sau stânga) articolului. Vă permite să știți cât de recent a fost publicat.
Ce înseamnă AMP pentru editori?
Aproape toate mijloacele media, cum ar fi Time, The Wall Street Journal și multe altele controlează și poziționează articolele lor în SERP. Paginile mobile accelerate s-au dovedit că cresc viteza paginii între 15% și 85%.
Reprezintă o îmbunătățire semnificativă în comparație cu articolele care nu sunt AMP. Editorii sunt capabili să își îmbunătățească ratele de click. Pot livra conținut pentru cititorii lor mai repede ca niciodată.
Trebuie menționat faptul că această schimbare majoră a venit în contextul creșterii consumului online de pe dispozitivele mobile. Noi vă putem ajuta cu servicii SEO, aplicate website-ului Dvs. pentru îmbunătățirea performanței.
Proiectul “Pagini mobile accelerate” oferă o abordare open source. Permite editorilor să se concentreze pe producerea de conținut excelent. Bazându-se în același timp, pe componentele partajate pentru o performanță ridicată și o experiență excelentă a utilizatorului.
Deci, care este marea diferență?
Într-un articol normal, un cititor ar putea fi solicitat cu un anunț pop-up unde într-o pagină mobilă accelerată reclama este afișată în cadrul articolului. Astfel, eliminând funcția de tip pop-up enervantă, pe care majoritatea utilizatorilor nu o pot suporta.
Cititorii pot vedea în continuare reclame în timp ce citesc conținut, dar nu vor dori să părăsească pagina. De fapt, paginile mobile accelerate utilizează o altă limbă, inclusiv:
- AMP HTML – o versiune reproiectată de HTML cu elemente web comune;
- AMP Javascript – include doar javascript asincron;
- AMP CDN (Rețea de livrare a conținutului) – cache conținut AMP pentru livrare rapidă.
Proiectul AMP elimină complet abilitatea de a folosi scripturi JavaScript și scripturi ale unor terți. Pentru a crește viteza paginii, dezvoltatorii pot utiliza doar un set de componente comune.
Dezvoltatorii sunt limitați și pot utiliza CSS inline de până la 50 KB. Fără CSS extern. Și, trebuie să declare dimensiuni pentru toate imaginile. Din perspectiva utilizatorului, singurul lucru care îi lipsește sunt elementele UI voluminoase sau animațiile inutile.
Dar, ce înseamnă pentru SEO?
Când vine vorba de dispozitive mobile, paginile mobile accelerate sunt afișate în caruselul de știri chiar deasupra faldului deasupra rezultatelor organice. Așadar, apelul la acțiune, imaginile și primele 100 de cuvinte ar trebui să fie gândite cu atenție. Poate afecta ratele de click, afișările și experiența generală a utilizatorului.
Pagina mobilă accelerată în sine nu este un factor de clasificare directă care va afecta autoritatea domeniului, cuvintele cheie sau traficul organic. Cu toate acestea, pagina localizată pe website-ul principal ar trebui să fie complet optimizată ca orice altă pagină web. Ar putea fi luată în considerare în scopuri de clasare pentru SEO.
Fă-o așa cum trebuie
Când creați un articol AMP, ar trebui să creați două versiuni diferite:
- O pagină pentru website-ul dvs. normal care utilizează HTML standard;
- O pagină cu HTML AMP care include eticheta rel = “canonică” (care indică articolul original).
Editorii care folosesc WordPress au avantajul de a instala un plug-in simplu care scrie pagina suplimentară pentru dvs. Dacă nu aveți WordPress sau nu sunteți dezvoltator, va trebui să alocați timp pentru a învăța limba de programare pentru a crea o pagină mobilă accelerată. Din fericire, există diferite tutoriale din care poți învăța.
Ambalați conținutul
O persoană obișnuită își ridică telefonul de mai mult de 1500 de ori pe săptămână. De fapt, 70% din căutări se întâmplă pe un dispozitiv mobil. Fie că este vorba despre un articol de știri sau despre o poveste despre o celebritate, oamenii vor căuta ce este în tendință pe internet.
Atenția din ce în ce mai mică face ca utilizarea AMP să devină o necesitate. Din acest motiv “ambalarea conținutului” trebuie să țină cont de utilizarea Accelerate Mobile Pages pentru articole.
Este mai bine pentru utilizator, agenți de publicitate și editori. La final, toată lumea este fericită.